Randevu almak için aşağıdaki formu kullanarak bize iletişim bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

    İletişim

      Hızlı Erişim Menüsü

      Sınav Dönemi Beslenme Semineri

      Beslenme, insanın büyümesi, gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak kaliteli bir yaşam sürmesi için elzem olan besin öğelerini yeterli ve dengeli miktarda alıp vücut gereksinimlerinin karşılanmasıdır.

      Özellikle adölesan dönemde biyolojik açıdan, büyüme ve gelişmenin sağlıklı olarak gerçekleşmesi, bilişsel kapasitenin artması, okul başarısının yükselmesi ve hastalıklara karşı direnç kazanılmasında yeterli ve dengeli beslenme önemli bir role sahiptir.

      Sınava hazırlanılan dönemde,özellikle de son sene ,stres ile gelişen yeme davranış bozukluğu beraberinde kilo kayıpları ya da aşırı kilo alma , mide bulantısı , kabızlık , baş dönmeleri gibi birçok sağlık problemine sebep olabildiği bilinmektedir.

      Strese bağlı olarak kaygı düzeyleri bireylerin hem bilişsel sağlığı dediğimiz zihinsel davranışlarına hem de yeme alışkanlıklarınada etki etmektedir.Kaygı düzeyi arttıkça bazı öğrencilerde fazla yeme davranışları gözlenirken,bazı öğrencilerde az yeme davranışları gözlemektedir.Fazla yeme davranışları genellikle dışarıdan alınan hazır gıdalar olup,yağ ve şeker oranı yüksek gıdalar olduğu bilinmektedir.

      Bu sebep ile  2019-2020 eğitim-öğretim güz döneminin ilk haftasında  Kastamonu Tema koleji Anadolu ve fen lisesi 12.sınıf öğrencilerine okulumuz hemşiresi ve sağlık öğretmeni tarafından sınav döneminde beslenme semineri verildi.Seminerde sınav dönemi beslenmesi 10 madde üzerinde nedenleri ile açıklanarak anlatıldı.

      Peki sınav döneminde nasıl beslenilmelidir?

      1. Mutlaka güne kahvaltı öğünü ile başlayın.

      2.Ara öğün yapın.

      3.Beyaz ekmek tüketimini azaltın.

      4.Belleği balık,omega 3,havuç,ananas,ceviz ve fındık gibi besinlerle güçlendirin.

      5.Demir içeren yiyecekler(kırmızı ve beyaz et,pekmez,kuru baklagiller ve koyu yeşil yapraklı sebzeler) tüketin.

      6.Daha çok C vitamini tüketin.

      7.Stresi azaltan yiyecekler(Badem,fıstık, susam kurubaklagiller, çikolata, tam tahıllar, yumurta ve deniz ürünleri) tüketin.

      8.Kafeinli içecekleri azaltın.

      9.Gazlı içeceklerde uzak durun. 10.Bağışıklık sistemini prebiyotik(Baklagiller,koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuruyemişler ve yabanmersini gibi) ve probiyotik (Evde yapılan  yoğurt, kefir, tarhana, ekşi mayalı ekmek, peynir, boza ve turşu gibi) besinlerle destekleyin.

      İletişim